Steve Wynn kaszinómogul felfedezett egy technikát, amelyet úgy hívnak: „sikertörténetek”.
Bevett szokás volt a szállodáknál, hogy műszak előtt a részlegvezetők megbeszélésre hívták össze a dolgozókat. Ezek a gyűlések eleinte csak az aznapi munkával kapcsolatos információk megosztására szolgáltak.
Jó néhány évvel ezelőtt azonban Wynn egy új és bámulatosan hatékony szokást vezetett be – bámulatos, mert egyszerű és úgy működik, mint egy varázslat. A vezető csak felteszi az alábbi kérdést a beosztottaknak: szeretne-e valaki olyan történetet megosztani velünk, amelyben egy ügyfél jó élménnyel távozott tőlünk?
Az első alkalmak egyikén egy éjjeliőr elmesélte, hogy egy vendég este, a bejelentkezésnél vette észre, hogy a gyógyszeres csomagját otthon hagyta. Az éjjeliőr megkérdezte hol lakik és kiderült, hogy az ő testvére a közelben él. Megbeszélték a tennivalókat, a testvér átvette a csomagot, az éjjeliőr pedig elkéredzkedett a felettesétől. Kocsiba ült, elhozta a gyógyszeres táskát, és hajnalra már újra a hotelba ért. Amikor a vendég reggel felkelt, már ott volt az orvosság.
– Vajon ez a vendég ugyanúgy fog ezután gondolni a szállodára, mint addig? – tette fel a kérdést Steve Wynn. – Felejtsék el a kristálycsillárokat, a márványt, a kézzel szőtt szőnyegeket, ezek nem számítanak! Azt fogják elmesélni a barátaiknak, hogy micsoda elképesztő dolog esett meg velük nálunk.
A szálloda marketingcsapata videóra vette az éjjeliőr történetét, és közzétette az interneten. Könnyű kitalálni, mi lett ennek a következménye: a dolgozók elkezdték keresni a saját történetüket. Várták, hogy mikor tudnak többet nyújtani a vendégeknek.
Miért? Mert „a világon a legnagyobb erő az önbecsülés”, és ők is a saját történeteik hősei akartak lenni.
Átirat Carmine Gallo – Storytelling: A történetmesélés ereje c. könyvéből
Steve Wynn technikáját bátran másold le és alkalmazd!
Hogyan kezd?
Minden cégnek van eredettörténete és minden cégben találni „sikertörténeteket”. Az eredményes vezetők ezeket a nagyszerű vállalati kultúra kiépítésére használják.
A történeteket azok a lojális, tettre kész dolgozók alkotják, akik szívvel-lélekkel a legjobb szolgáltatást nyújtják. Ha a kollégák a saját történeteik hőseiként látják magukat, a vállalati kultúra verhetetlen lesz.
Érdemes feltenni a kérdést, van-e olyan platform, ami lehetővé teszi a történetmesélést? Ami egyszerű és úgy működik, mint egy varázslat?
Egyszerű elkészíteni, hiszen szó szerint elmesélni kell a történeteket.
Egyszerű használni, hiszen bárhol bármikor hallgatható. Ezért is lett olyan felkapott.
És varázslatos, hiszen a nagyszerű történetek villámgyorsan népszerűvé válnak az interneten.
A sikeres brandek – egyének és cégek egyaránt – elsősorban történetmesélőknek tekintik magukat. Elmennek oda, ahol a közönségük élete zajlik, és ha már ott vannak, hiteles, személyes és szenvedélyes történeteket mesélnek el, amelyeket aztán közönségük tartalomfogyasztási szokásaihoz igazítanak.
Úgy érzed pont ez kell nektek? Egy megfelelően átgondolt struktúrára és műsor szerkesztésre mindenképp szükséged lesz! Vedd fel a kapcsolatot és egy személyes konzultáció során összeállítjuk a márkára szabott podcast csatornát. A technikai háttér biztosított a mobil stúdiótól a felvett anyag utómunkájáig. A podcast csatorna készítésével kapcsolatban további részleteket itt találhatsz!
Ha a te cégednek is hasznára válna egy podcast csatorna töltsd ki a jelentkezési űrlapot!