4 ok amiért egy belső podcast segítséget nyújthat válság idején

válság podcast

Legyen szó PR katasztrófáról vagy globális pandémiáról ahhoz, hogy bármely vállalat átvészelje a nehézségeket kulcsfontosságú az alkalmazottakkal való gyakori és egyértelmű kommunikáció. 

Nem véletlenül vált a munkahelyi mindennapok részévé a Zoom vagy a Slack. A kommunikációs csapat legfontosabb szerepe ilyenkor a kollégák tájékoztatása, bevonása és legfőképp megnyugtatása. Ehhez az egyik leghatékonyabb eszköz egy rendszeres online audio program, azaz egy podcast elindítása.

Egy cégen belüli podcast csatorna gyorsan előállítható és terjeszthető, ezáltal praktikus és megbízható kommunikációs forma. Az olyan óriások, mint a Salesforce, a Dell és az American Airlines már alkalmaznak belső podcastokat a nagyszámú munkaerővel való kapcsolattartáshoz, de a recept ugyanúgy működni fog egy kisebb vállalat esetében is.
Válság nélkül is érdemes lehet belevágni egy céges podcast indításába, a kezdő lépéseket itt találod.

Íme 4 ok amiért egy belső podcast igazi segítséget nyújthat a válságkommunikációban.

Egyenes tájékoztatást ad.

A gyorsan változó környezet rengeteg kételyt von magával, ezért egyértelmű üzeneteke van szükség a vállalati elvárásokkal és irányelvekkel kapcsolatban. Rövid, napi audio brief formájában a kollégák informálásával együtt erősíthető a vezetőségbe vetett bizalom is. Számos kérdés fog felvetődni, amit érdemes beépíteni a podcast adásokba. A vezetőknek pedig folyamatosan kommunikálniuk kell csapataikkal, még akkor is, ha a válaszuk csupán a “még nem tudom”.

A Salesforce kiemelten kezeli ezt a fajta állandó kommunikációt a globális munkaerővel. Az általuk készített öt belső podcast közül kettőt napi és heti tájékoztatónak szentelnek.

Közvetlen.

Bizonytalan időkben a vezetőknek értelmesen és hitelesen kell felszólalniuk, hogy stabilitást és céltudatosságot közvetítsenek. A személyes e-mail vagy telefonhívás nagyszerű eszköz a bizalom ápolására, csak épp nem reális vagy hatékony válság idején. Főleg, ha az üzenetet nagyobb létszámnak kell közvetíteni.
A podcastok egyedülállóan intimek a média más formáival ellentétben, ideértve még akár a videókat is. Nem csoda, hiszen az üzenet szó szerint a hallgató fejében fog megszólalni. A podcast adások követői általában „megbízhatónak”, „hitelesnek”, „igaznak” és “valódinak” tekintik kedvenc házigazdáikat. Ezt a fajta hitelességet nehéz átadni az alkalmazottaknak e-mailen keresztül.

A belső podcast helyet kell adjon beszélgetéseknek a vállalati eseményekről, történésekről és ösztönöznie kell a munkavállalókat, hogy részt vegyenek a vitákban.

Az American Airlines saját belső podcastja ebben a szellemben készült “Tell Me Why” néven. Az epizódokban a vezetők betekintést nyújtanak a döntésük mögött meghúzódó miértekbe.

Felhasználóbarát.

A kollégáknak nagyobb rugalmasságra van szükségük, mint valaha. A home office, de még a megváltozott munkarend is felrúgja a munka – magánélet eddigi egyensúlyát. Új igényekkel prioritásokkal, ütemtervekkel kell szembe nézni. A nyomás csökkentésére a vállalatok általában kreatív belső kommunikációt és csapatépítő ötleteket keresnek, mint például a videós bejelentkezés, vagy a csoportos jóga. A munkáltatóknak viszont nem szabad elvárniuk egy válsághelyzetben, amikor mindenki erőn felül dolgozik, hogy még lesz kapacitása bárkinek egy nem alapvető fontosságú feladatra.
Érdemes pihenőidőt nyújtani a munkatársaknak. Hatékonyabb lesz a belső kommunikáció egy könnyen hozzáférhető platformon, ahol a tartalmat takarítás vagy edzés közben is lehet fogyasztani. A vizualitás hiánya nagy előnye a podcastoknak, így ideális multitasking eszköz.

2019-ben az Edison Research megállapította, hogy a podcast-fogyasztók 87% -a éppen azért élvezi a podcastok hallgatását, mert közben más dolgokat is képesek csinálni egyszerre – akár dolgozni is!

Növeli a morált.

A válságkezelés fókuszpontja az elkötelezettség megszilárdítása. Távmunka során sajnos az emberekkel való szoros kapcsolat hiánya gátolja a bizalom, a kapcsolat és a kölcsönös cél érzetének kialakulását.
A belső podcastnak ezért elengedhetetlen megszólítani a munkavállalókat. Kerekasztal beszélgetések során például feltárhatóak a különböző részlegek problémái és lehetőségei anélkül, hogy a kollégáknak el kellene hagyniuk saját szakterületük komfortzónáját. Elindulhat egy szélesebb körű beszélgetés, részesei lesznek a döntéshozatali procedúrának és megteremthető a különböző csapatok közötti kölcsönös elismerés is.

A Trader Joe’s nyilvánosan elérhető belső podcast csatornája pont ebben kiemelkedő. Az „Inside Trader Joe’s” az új termékekkel és kezdeményezésekkel járó munkáról szól. A beszélgetésekben a projektek felelősei vállalati szintektől függetlenül mutatják be munkájukat.

Válsághelyzet nélkül is érdemes lehet adaptálni az innovatív eszközöket és technológiát. A kommunikációs csapatnak fel kell készülnie arra, hogy hosszú távú, fenntartható belső kommunikációs stratégiában gondoljanak, amely rugalmas, megfizethető megoldásokat tartalmaz, mint például a vállalati podcast csatorna.

Jelentkezz most!

Már biztos vagy benne, hogy el kell indítanod a saját podcast csatornád?

Egy megfelelően átgondolt struktúrára és műsor szerkesztésre mindenképp szükséged lesz! Vedd fel a kapcsolatot a lenti űrlapon és egy személyes konzultáció során összeállítjuk a márkára szabott podcast csatornád!

PodcastR - Ajánlatkérő form

További tartalmak