Podcast: a belsős hírlevél, amire várni fognak

belső PR

Bármivel is foglalkozzon a cég ahol dolgozol, az alkalmazottak lesznek azok, akik minden nap az élvonalban fognak állni. Ők tartják a kapcsolatot az ügyfelekkel, ők gondoskodnak a termékről és végső soron ők képviselik a cég márkáját.

Sajnos túl sok vállalkozás költ időt és pénzt arra, hogy a fogyasztókat oktassa és figyelmet generáljon a márkára miközben megfeledkeznek arról, hogy ugyanezt tegyék a saját munkaerőjükkel. Ha a saját embereid nem tudják mit képvisel a cég, vagy nem motiválod őket, hogyan várhatnád el, hogy elköteleződjenek az ügyfelek?

Szóval, hogyan kezeljük a munkaerőt? A fizetés és a megfelelő feltételek alapvetőek, de kulcsfontosságú még, hogy érezzék magukat megbecsültnek, tájékozottnak és meghallgatottnak. És itt jön képbe a belső kommunikáció ereje.

A belső PR

A belső kommunikáció a PR egyik ága, amely egy vállalkozáson vagy szervezeten belüli kommunikációval foglalkozik. A vállalaton belüli kommunikáció legalább olyan fontos része a PR-nak, mint a vállalaton kívüli. Ezzel biztosíthatjuk az alkalmazottak tájékoztatását, bevonását és motiválását. A belső PR-nak tükröznie kell a márka ígéretét, értékeit és üzleti céljait pontosan ugyanúgy, mint a külsőnek.

Amikor az alkalmazottak tájékozottak és elkötelezettnek érzik magukat, produktívabbak, jobb ügyfélszolgálatot nyújtanak, több ötlettel állnak elő és nagyobb valószínűséggel akarnak hosszabb távon is a vállalkozásért dolgozni.
Az Aon Hewitt kutatása alapján például a munkavállalók elkötelezettségének 1% -os növekedése csaknem 1% -os növekedést jelent az értékesítésben is.

Nekiállhatunk tehát gőzerővel céges eseményeket, kérdőíveket, interjúkat, ötletládákat készíteni, majd ezeket rendszeresen kiküldhetjük a belsős levelezőlistára és…

…és nem fog történni semmi.

A belsős PR levelek megnyitási aránya iparágtól függetlenül alacsony. Nem csoda, az alkalmazottak rengeteg e-maillel dolgoznak nap mint nap. A munka elvégzésére összpontosítva egy belsős levelet valószínűleg nem lesz idejük végig olvasni, vagy ami még rosszabb, nem fog elég fontosnak tűnni nekik a tartalma. Akkor hogyan tovább?

Podcast: a belsős hírlevél, amire várni fognak

Annak ellenére, hogy az információ, a marketing és általában a kommunikáció területén a vizualitás korszakát éljük, a podcastok – online hanganyagok – népszerűsége robbanásszerűen növekszik. A vizuális tényezők hiánya miatt ugyanis egy hanganyagot elkészíteni és befogadni is sokkal egyszerűbb, kényelmesebb. Emiatt pedig az elhangzottakra is nagyobb figyelem fordul.

Mégis, a podcastokat ritkán említik a belső kommunikáció lehetséges eszközeként, annak ellenére, hogy a „külvilágban” kezdenek a mindennapok részévé válni.
Íme néhány ok, amiért egy vállalati podcast hatékony alternatívája vagy kiegészítése lehet egy belsős hírlevélnek. Vagy amiért érdemes bevezetni önálló kommunikációs egységként.

Egyszerű

Egy podcast adás elkészítése viszonylag egyszerű, nem igényel túl sok időt vagy vállalati erőforrást. A megfelelő technikai háttér és audio szerkesztésen túl a lényeg ugyanis a tartalmon lesz. Ennél a pontnál viszont győződjünk meg arról, hogy a podcast nem lesz csupán a vezetőség magán platformja!

Egyetlen belső podcast sem lenne teljes az alkalmazottak hangja nélkül. Bátran engedjük, hogy megosszák félelmeiket, kétségeiket, véleményüket és meglátásaikat! A podcast segítségével még visszajelzéseket is kaphatunk a “frontvonaltól” arról, hogy milyen téma érdekli őket leginkább. Ha ezek alapján készítjük el a következő adásokat a kollégák úgy érezhetik részesei az epizódok alakulásának. A hitelesség és nyitottság hozzájárul a szervezeti kultúra kiépítéséhez.

Személyes

Az e-mailek és írott anyagok másik nagy hátránya, hogy könnyen személytelenné válnak. A vállalati üzenet így elveszti kontextusát és rosszabb esetben még utasításnak is fog hatni. Sok nagyvállalat ezért váltott a belsős folyóiratokról az online irányába.

Az emberi hang közvetlensége és kifejezőereje személyesebb élményt nyújt, mint a szöveg olvasása egy képernyőn. Lehetővé teszi a hallgató számára, hogy jobban megismerje a beszélőt, ami megoldás lehet a nagy és távoli csapatokban jellemző „elidegenedés” érzésére is. Ha a csapat úgy érzi együtt készítik az adásokat az információ átadásán túl közösségi élményt is kialakíthatunk.

Kényelmes

Ellentétben a hírlevelekkel vagy blogbejegyzésekkel, amelyek az olvasó teljes figyelmét igénylik, a podcastok kiválóan alkalmasak multitaskingra. A műfaj nagy előnye, hogy nem foglalja le az embert teljesen, így vezetés, futás vagy bármilyen rutinmunka közben alkalmazható. Sőt, valószínűleg a kollégák közül sokaknak van már kedvenc podcast csatornája. Így elérhetőek azok is akik túl elfoglaltak a belsős hírlevél olvasásához.

Jelentkezz most!

Már biztos vagy benne, hogy el kell indítanod a saját podcast csatornád?

Egy megfelelően átgondolt struktúrára és műsor szerkesztésre mindenképp szükséged lesz! Vedd fel a kapcsolatot a lenti űrlapon és egy személyes konzultáció során összeállítjuk a márkára szabott podcast csatornád!

PodcastR - Ajánlatkérő form

További tartalmak