Extra előny, hogy a Youtube a Google egyik terméke, a világ második legnépszerűbb keresmőmotorjával felszerelve. Így a videók leírása alapján hamarabb felajánlja a podcastod azoknak, akiknek az érdeklődési körébe eshet a tartalom.
A podcast piac kiemelkedő erősödését a Google is ki szeretné aknázni, méghozzá a Youtube segítségével. A videomegosztó platform jövőbeni tervei között ugyanis felvenné a kesztyűt a Spotify-jal és a podcast csatornákat közvetlenül a host oldalakkal tenné elérhetővé, ezzel megteremtve a podcastok kényelmes fogyasztását a platform financiális előnyeivel.
Tehát a Youtube-on jelen lenni egy podcast csatornával hatalmas jövőbeni potenciált jelenthet.
Shorts
A közösségi média oldalak legnépszerűbb formátuma a rövid videók. Ezért lett annyira sikeres a TikTok is és erre az irányvonalra erősít minden más csatorna is. A Youtube-on ez a Shorts, az Instagramon pedig a Stories.
Ha az énmárka építés fontos szempont, akkor ide érdemes feltölteni selfie videókat a podcast adások beharangozásáról. Instagram story-ban pedig a szavazás pörgetheti fel a követőkkel való kommunikációt.
Pinterest
A Pinterest egy képmegosztó social csatorna – ami a maga 431 M felhasználójával nem olyan népszerű, mint az Instagram – de ez a platform lehet a podcastok másik nagy lehetősége.
A Pinterest hasonlóan működik, mint más közösségi háló. A felhasználók érdeklődése alapján ajánl tartalmakat. Viszont a Pinterest rengeteg erőfeszítést tett a Google-hez hasonló kulcsszavas kereső algoritmusába, ami miatt egyébként többször is tárgyaltak a Google-el a felvásárlásról. Tehát a Pinterest abban jó, hogy ha releváns a tartalmad, akkor nagyobb eséllyel juthat el a célközönséghez.
A Pinteresten főképp képeket és videókat találni, ezért kiváló platform az audiogrammoknak, ráadásul ezekhez közvetlen linket is lehet csatolni, így a konverziós elérés is nagyobb lesz.
A podcast marketing esetében sem szabad elfelejteni, hogy „oda kell menni ahol a célközönség van”. A Pinterest felhasználói inkább a középkorú nők csoportja, ezért csak akkor érdemes nagyobb erőfeszítéssel megjelenni, ha valóban itt tölt időt a közönséged.
LinkedIn
Az „üzleti közösségi média” egyértelmű vonzerővel bír azoknak, akik célcsoportjába a vállalkozók, vállalatvezetők, fehér galléros munkavállalók tartoznak. Ha B2B podcastod van, a LinkedIn lehet a tökéletes marketing platform.
Elvégre 830 M felhasználó egészen jó alapot jelent, ha közösségépítésről van szó.
A platform algoritmusa is a közösség építésére opcionál, így akkor kaphatsz több elérést, ha a saját tartalmak megosztásán túl mások tartalmait is gyakran megosztod vagy kommentálod. Ez különösen akkor szerencsés, ha vendéget hívsz a podcast adásba, mert Ő is biztosan meg fogja osztani Linkedinen az epizódot, amivel a saját követő bázisod is növelheted.
A másik, amit szeret a platform, ha link nélküli rövid szöveges posztokat írsz kifejezetten a LinkedIn oldaladra vagy infografikát posztolsz az epizód témájáról. Itt promózhatod a következő podcast adásod, összegezheted az előzőt, megírhatsz egy kis magyarázót, megválaszolhatod a felmerülő kérdéseket vagy kérdések feltevésére buzdíthatod a követőket. A lényeg a közösségépítés.