Miért érdemes céges podcast csatornát készíteni?

céges podcast készítés kép

A céges podcast készítése egyre több vállalatnál lesz a márkaépítés és kommunikáció legújabb eszköze.
A leendő ügyfelek ugyanis rengeteg helyen rengeteg tartalmat fogyasztanak. Ha ezzel egy cég vagy márka lépést akar tartani – vagy még inkább, ki akar tűnni a zajból – akkor az üzenetét is egyre több formátumban és médiumon kell eljuttatnia a célközönségéhez. Napjaink legnépszerűbb új formátuma pedig a podcast!

Az emberek gyorsan és egyszerűen szeretnének információt fogyasztani, és a hosszú vagy időigényes tartalmak olvasása nem mindig reális lehetőség. Ezért lett a podcast népszerű a fogyasztóknál és hatékony eszköz a cégeknél.

Minden eddiginél többen hallgatnak podcastokat, és ahogyan a blogolás is minden vállalat számára szükséges lett, a céges podcast készítés is ugyanazt a tendenciát követi.

Lássunk 5 érvet, amiért érdemes lehet céges podcast csatornát készíteni.

Mert kiváló eszköze a márkaépítésnek.

Akár saját rádióállomásként is felfogható egy céges podcast csatorna.
Olyan közvetlen kapcsolatot teremthetünk a közönséggel, amin keresztül a szakértelmünk és személyiségünk is átadható.

A podcastok igazán erős tulajdonsága tehát a megszemélyesített tartalom. Sokkal hitelesebb, emberközelibb lehet az írott blognál, ha valaki szóban magyaráz el vagy mutat be egy adott témát. 

Mintha csak egy baráti beszélgetésre invitálnánk őket anélkül, hogy műsoridőhöz lennénk kötve. Ez növelheti a hallgatóságban a bizalmat, elköteleződést és kialakíthat egy mély kapcsolatot is.

Mert segíti a tartalom építést.

A podcast csatorna elindítása után nem kell a sikeres blogunkat elfelejteni. És nem is szabad.
Az epizódok ugyanis támogathatják az eddig felépített tartalmakat is. Az a téma, ami jól működött blogposztnak, ugyanúgy népszerű lesz podcast epizódként is. Sőt, azt az írott anyagot, amit már minden oldalról ezerszer körbejártak, teljesen friss köntösben lehet tálalni audio formátumban.
Ez pedig még jobb organikus elérést is eredményezhet! A Google ugyanis már 2019-ben meglátta a podcastokban rejlő fejlődési lehetőséget, ami miatt úgy változtattak az algoritmus felépítésén, hogy podcast adásokat is meg tudjon jeleníteni a kereső. Ez nem újdonság, a találatok között már eddig is láthattunk például Youtube videókat, azok tartalmai és leírásai alapján, és ez ugyanígy működni fog a céges podcastok esetében is.

Mert a piac itthon még szinte üres.

Nagyjából  több, mint 1000 millió blogot találni az interneten, a podcastok száma viszont még csak 1,5 millió körül járhat globálisan, vagyis még sokkal kisebb a verseny, mint az írott anyagok piacán. Ez az arány még inkább igaz a magyar podcast piacra.

Most még könnyű lehet nagy halnak lenni egy kis tóban.

A Spotify magyar toplistáját például a legnépszerűbb rádióműsorok tartalmai, online hírcsatornák adásai és egyéni podcasterek vezetik. Emellett azonban vállalati, márkázott vagy szponzorált tartalmú adásokat is egyre gyakrabban találni. Érdemes tehát a saját piacunkon még a konkurencia előtt készíteni egy céges podcast csatornát.

Mert extra értékesítési csatornát nyújthat.

A szekértelem megosztása bizonyíthatja leggyorsabban a hitelességet. Főleg, ha az minél könnyebben befogadható vagy szórakoztató. Ezt jól tudják azok a vállalkozások, ahol fontos az ügyféllel való négyszemközti kommunikáció és edukáció.
Ehhez hasonló értéket tud nyújtani azonban egy jól felépített podcast csatorna is, ráadásul számos hallgatónak vagy potenciális ügyfélnek egyszerre! Mindez segíti a személyes megkeresést, ahonnan már csak egy lépés az üzleti kapcsolat kialakítása. De közben figyeljünk arra is, hogy ne kergessük el őket száraz értékesítési szövegekkel. A potenciális ügyfél számára nem válik vonzóvá egy podcast, ha az sokkal inkább hasonlít egy marketing ujjgyakorlathoz, mint egy valós értéket nyújtó forráshoz.

Nem csak egy vadonatúj vásárlói körhöz juthatunk el, de az interjúalanyok bevonásával növelhető a kapcsolati hálónk is.

Ha olyan iparágban vállalkozol, amelyben kimagasló az ügyfélérték, akkor a podcast lehet az egyik leghatékonyabb edukációs és marketing eszköz.

Mert versenyelőnyt jelenthet.

Azok a vállalkozók profitálhatnak egy podcast készítéséből leginkább akik egyszerűen tudnak elmagyarázni bonyolult kérdéseket. Sokszor az iparági sajátosságok miatt lesz nehezen értelmezhető egy témakör – jog, informatika. Máskor tévhitek övezik a terméket vagy a szolgáltatást – megújuló energia, elektromos jármű.
Persze a fentiektől eltérő profilú vállalkozóknak is hasznos lehet egy jól felépített céges podcast, hiszen ha sikerül egyszerűen és elérhetően átadnunk szaktudásunk a közönségünknek, akkor növelhetjük a belénk vetett bizalmat és előnyre tehetünk szert a piacon.

Jelentkezz most!

Már biztos vagy benne, hogy el kell indítanod a saját podcast csatornád?

Egy megfelelően átgondolt struktúrára és műsor szerkesztésre mindenképp szükséged lesz! Vedd fel a kapcsolatot a lenti űrlapon és egy személyes konzultáció során összeállítjuk a márkára szabott podcast csatornád!

PodcastR - Ajánlatkérő form

További tartalmak