Miért érdemes podcast csatornát indítanod a vállalkozásodnak?

podcast blog 1

Egy podcast csatorna elkészítésével egyedülálló módon kommunikálható a vállalkozás üzenete vagy a márka személyisége a potenciális ügyfeleknek, ami segít a lojális közösség kiépítésében.

Éppen ezért kezdő lépésként, még a podcast elkészítése előtt fel kell tennünk a kérdést: Kiknek akarunk üzenni és ők milyen tartalomra vágynak?

Bizalomépítés

A bizalom kialakítására leginkább személyes kapcsolat során tehetünk szert. Azonban az online tartalomfogyasztás korában a célközönségünk nagy részét a neten fogjuk megtalálni. Ha ők ott informálódnak felőlünk, nekünk is ott kell kommunikálnunk.

Egy podcast adás pedig pont ezt a feladatot látja el: az online térben alkot személyes megjelenést. Az epizódokon keresztül a hallgatóság megismerheti a termékünk vagy szolgáltatásunk, az azt körülvevő relváns témákat és még minket is! Minden adással lehetőségünk nyílik bemutatni a szakértelmünket, látásmódunkat ami megkönnyítheti az ügyfelek döntését – érdemes-e időt és pénzt fektetnie belénk?

podcast szerkesztés

Ha a megfelelő stílusban és témákkal sikerül megszólítani a potenciális ügyfélkört, biztosan bizalmat szavaznak majd a márkánk felé is. Csak gondoljunk bele, ha személyre szabott tanácsokat kapunk egy fodrászmestertől, utána jóval kisebb eséllyel keresünk fel egy ismeretlen fodrászt. Vagy legalábbis onnantól kezdve vágyni fogunk arra, hogy a specialista vágja a hajunk.

Értéknyújtás érthetően

Általában mindenki szakértője bizonyos szinten a saját termékének, vagy szolgáltatásának. Legyen az kisvállalkozó vagy nagy cég, tartalmi ötletekből nem lesz hiány. Egy podcast esetében azonban nem szerencsés termékbemutatót tartani.

Ez a csatorna talán a legalkalmasabb arra, hogy elérjük azokat, akik valóban részletekbe menően érdeklődnek a témánk iránt. Ne kergessük el őket száraz értékesítési szövegekkel. A potenciális ügyfél számára nem válik vonzóvá egy podcast, ha az sokkal inkább hasonlít egy marketing ujjgyakorlathoz, mint egy valós értéket nyújtó forráshoz.

Ez azt jelenti, hogy olyan témákat, ötleteket érdemes gyűjteni amik kapcsolódnak a kínálathoz anélkül, hogy a közönség úgy érezné le akarunk nyomni valamit a torkán. Sokszor egy könnyedebb kapcsolat a téma és a márka között még nagyobb figyelmet is arathat, mint egy termékleírás.

Könyvkiadóként például érdemesebb az írókkal interjút készíteni, mintsem a könyvek történetét összefoglalni.

podcast készítés
podcast készítés

Ez azt jelenti, hogy olyan témákat, ötleteket érdemes gyűjteni amik kapcsolódnak a kínálathoz anélkül, hogy a közönség úgy érezné le akarunk nyomni valamit a torkán. Sokszor egy könnyedebb kapcsolat a téma és a márka között még nagyobb figyelmet is arathat, mint egy termékleírás.

Könyvkiadóként például érdemesebb az írókkal interjút készíteni, mintsem a könyvek történetét összefoglalni.

Új marketing csatorna

Valós példa a podcast hatékonyságára: Naprakész podcast
A napelemek telepítésének piaca bonyolult lehet a laikusok számára, hiszen kevesen tudják hogyan is működik egy ilyen rendszer. Éppen ezért a tévhitek sem ritkák az ügyfelek között.

A Gershoj Energia Kft.-vel ezért indítottuk el a Naprakész podcastot, az iparágban elsőként idehaza, hogy befogadhatóbb módon, egy szakértő segítségével vezessük be a hallgatókat a részletekbe. A termék működésétől a pénzügyi megtérülésig minden fontosabb témát érintve.

Miért működik? Mert ebben a podcastban nem azon van a hangsúly, hogy mit tud kínálni a cég, bár szó esik róla, hanem hogy mit érdemes tudnia az ügyfélnek a vásárlás előtt és után. A podcast epizódok 20-30 percesek, de a legfontosabb kérdéseket 2 percben is összefoglaltuk. Nem csak az érdeklődők edukációját segítette, de javította az értékesítési folyamatot is. Ráadásul a szakértő podcastok meghallgatása után a hallottak kiindulóponttá váltak a konkurenciával szemben. Így lett az eddig kommunikációs eszközként kezelt podcastból egy értékesítési csatorna is!

Következetesség

A podcast halgatók száma itthon még messze elmarad az amerikai piactól, de ne gondoljuk azt, hogy a tengerentúlon így könnyű sikeres podcastot indítani. Az átlagos podcast csatorna véget ér az első 7-8 adás után, ha nagyobb idő és energiabefektetést igényel, mint azt elsőre gondolták volna.

Ha érdemi kapcsolatot szeretnénk felépíteni a közönséggel és hűséges rajongói bázist építenénk fel, a konzisztencia kulcsfontosságú.

podcast cégeknek

Persze készülhetnek speciálisan bizonyos epizódszámú vagy szezonális podcast adások, de ha a fő célunk a márkaépítés, akkor egy hosszabb folyamatba kezdünk bele. Ennek mozgatórugója az állandóság lesz. Ameddig nő a hallgatóságunk tartalmat kell gyártanunk. Amikor viszont elértünk egy lojális bázist, akkor azért nem maradhatnak el -sem minőségben, sem mennyiségben- a műsorok, mert a közönség már számítani fog ránk.

Miért érdemes tehát podcast csatornát indítania egy vállalkozásnak?

  • Megteremti a személyes kapcsolat érzetét
  • Bemutatható a szakmai tudásunk és márkánk személyisége
  • Hosszú távon lojális közösség építhető ki
  • Egy új kommunikációs csatornán érhető el új ügyfélkör

Amennyiben úgy érzed Neked is érdemes lenne podcast csatornát indítanod töltsd ki az alábbi űrlapot és mihamarabb felveszem veled a kapcsolatot!