A céges vagy üzleti podcast nem lehet olyan, mint mondjuk egy sikeres rádiós csatorna. Egyszerűen azért, mert más az elérni kívánt cél.
Persze ez nem azt jelenti, hogy nem készíthetsz látszólag kötetlen beszélgetéseket. Sőt! Csak éppen ne várd el, hogy sikeres lesz az a podcast epizód, ahol lazán, forgatókönyv és szerkesztés nélkül beszélgetsz.
Egy ilyen szerkesztetlen podcast hitelesen és személyesen hangzik, de egyrészt piszok nehéz kellő műsorvezetői tapasztalat nélkül elkészíteni, másrészt a hallgatók számára egy hosszú, nagyívű, sehova sem vezető beszélgetésnek hathat. Ez pont az ellenkezője annak, amit el akarunk érni.
A céges podcast célja ugyanis, hogy a márka által képviselt üzenetet erősítse a hallgatókban.
Három alappillért érdemes szem előtt tartani minden podcast epizódok tervezésénél.
- Információ
- Szórakoztatás
- Call To Action
Információ
A vállalkozásod egyedi megoldást nyújt az ügyfelek (hallgatók) problémájára. A podcast csatornád pedig egy nagyszerű kommunikációs eszköz ahhoz, hogy bemutasd a megoldásaid különböző aspektusait és edukáld a hallgatókat.
Ehhez ismerned kell a célközönséged: a stílust és nyelvezetet, amin leginkább meg tudod őket szólítani és a problémát vagy témakört ami annyira érdekli őket, hogy mindent eldobnak csak azért, hogy hallhassanak róla.